Hieronder leggen we kort uit hoe ons werkproces verloopt.
Wij willen kosten achteraf liever vermijden. Om dit te voorkomen zal er soms eerst wat gedemonteerd moeten worden om een duidelijk schadebeeld te krijgen.
Daarna word er gekeken of de verzekering de schade dekt. Bij eigen aansprakelijkheid of WA-schade kunnen de kosten namelijk aanzienlijk lager uitvallen als u beschadigde onderdelen niet laat vervangen door kostbare nieuwe onderdelen, maar door gebruikte onderdelen in goede staat.
Nu wordt er een calculatie gemaakt. Bij omvangrijke schades doen we dit digitaal door middel van het Audatex systeem. De gegevens kunnen daarna direct door gestuurd worden naar de verzekeringsmaatschappij. Bij kleinere schades doen we dit vaak handmatig.
We demonteren alle onderdelen die vervangen moeten worden. Alle delen die niet gespoten moeten worden halen we bij voorkeur ervan af zodat de verf op alle plaatsen optimaal hecht aan de ondergrond.
Het plaatwerk word gedaan in onze plaatwerkerij en daar word de carrosserie uitgedeukt of gedeeltelijk vervangen of gericht. Hier wordt gewerkt met uiterst geavanceerde las- en puntlasapparatuur.
Bij grote chassis schades wordt de auto op onze uno linner richtbank gezet en weer recht getrokken.
Uiteraard beschikken wij ook over moderne meet- en richtapparatuur, inclusief speciale fabrieksdata en meetgegevens.
De auto gaat vervolgens naar de afdeling voorbewerking waar hij strak gemaakt wordt.
De nieuwe onderdelen worden nu spuitklaar gemaakt.
Alle naadjes worden afgekit.
In de geheel stofvrije spuitcabine wordt uw auto gespoten en wordt de lak op de meest ideale temperatuur gedroogd. Schadelijke invloeden van buitenaf kunnen de gloednieuwe laklaag niet aantasten. Er wordt bij het spuiten gebruik gemaakt van milieuvriendelijke high-solid en watergedragen lakken. Door gebruik te maken van de beste laksoort van PPG, die voldoet aan de strenge milieu-eisen, lever je kwaliteit. Door constante ondersteuning van de lakfabrikant en kleurinformatie van de autofabrikanten zijn wij in staat om altijd de goede kleur op uw auto te spuiten.
Voordat we alles weer opbouwen word er eerst aan de binnenkant van de nieuwe en/of gerepareerde delen getectyleerd. Vervolgens worden de nieuwe onderdelen en alle losse spullen die verwijderd zijn voor het spuiten volgens fabriekseisen gemonteerd.
Tenslotte misschien wel de belangrijkste stap, het nalopen van de auto. Dit houdt in dat we kijken of er ondanks onze stofvrije spuitcabine er toch niet een stofje in de lak is geslopen. Is dit wel het geval dan polijsten we het stofje weg. Vervolgens wordt uw auto gewassen en weer netjes schoon gemaakt. Dan is hij weer klaar om weer veilig, strak en schoon de weg op te gaan.
We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden
Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.